mandag den 11. september 2017

COPENHAGEN TWEED RIDE 2017

Foto: Janek Mastek

I lørdags deltog jeg i det arrangement, man vidst roligt kan kalde for Danmarks mest stilfulde cykelløb, nemlig Copenhagen Tweed Ride. Cykelturen, der fordeler sig over en rute på godt og vel 22 km i Københavns gader, er et årligt tilbagevendende vintage arrangement, hvor alle folk møder op i deres stiveste vintageoutfit, allerhelst tweed. Det er 3 år jeg deltager, og det kan vidst uden tvivl beskrives som en af de begivenheder jeg ser mest frem til i løbet af året. Hvert år er det lige fantastisk at møde alle de skønne vintage interesserede mennesker, nye som gamle, og bare nyde en helt dag i tweedens tegn. 

Derfor er det også helt naturligt at flere af os "garvede" tweed cyklister planlægger vores outfit til dagen flere måneder i forvejen - ikke mindst fordi at der sidst på dagen uddeles præmier til bedste outfit, bedste detalje, flotteste hår, hat, skæg m.m. Jeg havde i år planlagt et fint sommerligt sæt tøj med en hjemmelavet hat til lejligheden, men da vejrudsigten viste 15 grader og regnvejr, måtte jeg finde på en varmere løsning. Løsningen blev dette outfit, bestående af min tweed jakke fra sidste år med min falske pelskrave over, et gråt uldskørt i bedste havfruefacon, grå ruskindsstøvletter samt min bordeaux røde hat og matchende handsker. På siden af min hat bar jeg den fineste cykel broche, som jeg havde lånt af min lillesøster til dagens anledning. Hele mit outfit er fra genbrug, så det behøves ikke at koste en bondegård at være velklædt fra top til tå. 



Som man kunne se på min instagram, havde jeg lavet disse håndmalede negle til begivenheden, og fik mange søde kommentarer med på vejen.


Vi startede ud hos vintagebutikken A Touch of Vintage ved Gammeltorv og tog afsted i nogenlunde tørvejr. Herefter cyklede vi hen til fælledeparken, hvor det årlige fællesbillede blev taget foran Café Pavillonen. Her havde man også lejlighed til at finde lommelærken frem og styrke sig, inden turen gik videre og heldigvis holdt vejret sig nogenlunde tørt, indtil frokost, hvor vi måtte se os slået. Almindeligvis afholdes der udendørs picnic undervejs, hvor den medbragte frokost nydes på græsset. men regnen tog over og gjorde dette umuligt. Heldigvis havde arrangørgruppen sørget for at vi kunne opholde os indendørs i Kulturhuset Indre By, hvor det blev til en indendørs picnic, hvilket var utroligt hyggeligt. Hendricks Gin kom ud og sørgede for lækre forfriskninger til os, og der blev voteret om bedste tøj, flotteste hat, flotteste skæg og meget mere. 




Foto: Janek Mastek

Foto: Janek Mastek







Efter et par timer var det tid at tage videre, men regnen stod ned i stænger. Derfor blev ruten forkortet, og vi cyklede direkte hen til endestationen hos Bjælkehytten i Valby. Her blev der nydt smørrebrød og øl og præmierne blev uddelt. 






Resten af aftenen forekommer ikke helt tydelig, men der blev indtaget en del gin & tonics, festet videre til privat efterfest, sunget karaoke og danset til kl 5 om morgenen med nye som gamle venner. Alt i alt en fuldstændig fantastisk dag, og jeg ser allerede utroligt meget frem til næste års Tweed Ride! 

1 kommentar: