søndag den 23. juli 2017

CHAP OLYMPIAD 2017

Foto: Hanson & Leatherby Photography
Sidste weekend deltog jeg i det mest obskure, flamboyante og utraditionelle (og samtidig så traditionelle) vintage event - nemlig Chap Olympiad i London. 

Vi var en dansk delegation af vintage entusiaster der havde planlagt at tage afsted i år, og fredag stod jeg på flyet mod London. Sjov historie: Mig og Freja, som også skulle med til Chap Olympiad, sad og snappede hinanden i lufthavnen fredag morgen og først da vi så hinanden ved bagage udleveringen i London opdagede vi, at vi havde været med et samme fly - flot! 

Både Freja og jeg havde valgt at overnatte på et hostel der lå lige rundt om hjørnet fra Bedford Square hvor Chap Olympiad skulle afholdes. Jeg har gennem hele min studietid været stor fan af at bo på fælles sovesale når jeg har været ude og rejse. Dels grundet den billige pris, men også fordi at man ofte falder i snak med en masse interessante mennesker, der lige som én selv er ude og rejse. 



Fredag aften tog Freja og jeg ud med Mikkel og Lasse for at spise på Rules. Rules er Londons ældste restaurant, og desuden også den restaurant de ofte er ude og spise på i tv-serien Downton Abbey. Den er fantastisk flot dekoreret med malerier på alle vægge, røde, fløjlsbetrukne sæder og de mest mærkværdige (og meget britiske) kunststykker placeret rundt omkring. En restaurant der uden tvivl kan anbefales hvis man skal til London!













Dagen efter stod den på det event vi var kommet derover for, nemlig Chap Olympiad. 
Kl. 12 åbnede dørene og vi stod alle klar i køen. Folk var alle klædt perfekt på til begivenheden, og man så både den klassiske vintagestil, rockabilly og den mere flamboyante påklædning - så fantastisk! I løbet af dagen afholdtes der en række usportslige lege - f.eks. skulle man 2 personer forsøge at hælde te fra en tekande op i en tekop mens man cyklede, eller man skulle forsøge at komme forbi forhindringer og slå de andre deltagere i numsen med en ridepisk. Alt sammen umådeligt underholdende! Jeg bar kronjuvelen i min samling af vintagetøj, nemlig denne skønne, lyseblå 50'er kjole med fine små marguritter, sammen med en parasol købt på ebay og et hjemmelavet slør. 







Vi fik tilmed besøg af selveste Kim Jong Un!


Foto: Diana Clark
Foto: Wheatley/WENN
Foto: Wheatley/WENN
Foto: Wheatley/WENN
Foto: Wheatley/WENN
Foto: Swan Around Photography
Foto: Swan Around Photography

Efter de officielle festligheder på Bedford Square sluttede kl 21, bevægede alle sig hen på den nærmeste pub, hvor der blev serveret pints i lange baner.Efter et par timer på pubben besluttede den danske delegation sig for at det var tid til noget natmad på Zedel's - endnu en smuk restaurant jeg aldrig har set mage til! Et par timer senere lå Freja og jeg igen trygt i vores køjesenge, efter en helt igennem fantastisk dag. 





Den sidste dag brugte jeg på at hive Freja og Mikkel med til Kings Cross station - Selvfølgelig for at se selveste det sted mellem perron 9 og 10 hvor man finder indgangen til perron 93/4 og Hogwarts Ekspressen. Her fik jeg købt mig en lille fin souvenir med hjem i form af en Hufflepuff broche der passer perfekt til mine vintage kjoler. Et par timer efter gik turen igen hjem til lille Danmark, og jeg glæder mig allerede til at deltage i næste års Chap Olympiad! 





1 kommentar:

  1. Det lyder da bare som en helt fantastisk tur! Og du ser/så virkelig godt ud Ditte. Elsker at se videoer fra tidligere Chap Olympiads, det ser så underholdende ud..<3

    SvarSlet